Απουσία ψάλτου...βηξ
Ελευθερία επιλογής, αίσθησης και συμπεριφοράς, αποφασίζοντας «ανθυγιεινά», κόντρα στις απαγορεύσεις των «ειδικών», των προκαταλήψεων και των συμβάσεων...
Λίγα λόγια για εμένα
Μετά την κουρασμένη βιασύνη των τελευταίων τρένων, τίποτα δεν κινείται. Μένει μόνο το πρόσωπό σου στο Noo Awlins κι ’ναι δύσκολο με τόση μοναξιά να κλείσεις τα μάτια χωρίς ν' αμφιβάλλεις ότι υπάρχεις. Παράλογη αυτή η γλώσσα της φωτιάς που σκίζει τον ορίζοντα κι επεκτείνεται αδάμαστη στις καρδιές. Πολύμορφη και πληγή που εκρήγνυται και φαίνεται το βεβιασμένο χαμόγελο μιας θρυμματισμένης μάσκας. Μόνη η πόλη μεταμφιέζεται σ’ ανατριχίλα, τα μάτια της σε σημαδεύουν ίσια και τυφλά... όπως ένα αποτύπωμα δοντιών που ξεχνιέται στους ώμους. Μετά το αλκοόλ είναι το αίμα που γυμνώνει τα χείλη, γιατί έρχεται η νύχτα. Γιατί φτάνει ο θάνατος σ' ένα λυγισμένο μπράτσο... για να σ' αφήσει μόνο σου με τα χρόνια σου... ...Θλιμμένο απ' τα λιόδεντρα, καθώς το French Quarter μισοκλείνει τα παράθυρά του, κι ο χρόνος ένα αεράκι, που κανείς πια δεν θυμάται.
(διαβάστε περισσότερα)
***********
Σύνδεσμοι


Οργώνοντας τον πλανήτη...
2613 αναγνώστες
Δευτέρα, 25 Ιουλίου 2011
14:40

Μπορεί επί 1.177 ημέρες, να "όργωσαν" τον πλανήτη, περιηγούμενοι σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης, με το "Καρίμπο" τους, όπως έχουν ονομάσει το ειδικά εξοπλισμένο τζιπ, γνωστής εταιρίας, που χρησιμοποίησαν για το ταξίδι τους, αλλά ο Άκης Τεμπερίδης και η Βούλα Νέτου δεν σταματούν εδώ. Ετοιμάζουν ήδη το νέο τους, τολμηρό εγχείρημα, καθώς τα 3,5 χρόνια που πέρασαν στο δρόμο αποδείχτηκαν λίγα για να δουν και να βιώσουν όλα αυτά που ήθελαν.

Ήδη, έχουν αρχίσει να καταστρώνουν νέα σχέδια για να εξερευνήσουν περιοχές, που δεν πρόλαβαν στο πρώτο τους ταξίδι. Κάνουν υπολογισμούς για τα χρήματα που θα απαιτηθούν για το δεύτερο αυτό εγχείρημά τους και καταστρώνουν σχέδια επί χάρτου! Το μεγαλύτερο πρόβλημά τους είναι η Κίνα, λόγω της γραφειοκρατίας και του πολύ υψηλού κόστους της άδειας κυκλοφορίας του αυτοκινήτου (περίπου 6.000 ευρώ). Γι' αυτό και αναζητούν σπόνσορες, προκειμένου να μπορέσουν να κάνουν το όνειρο, πραγματικότητα.

"Μπορεί να γυρίσαμε για 3,5 περίπου χρόνια κάθε γωνιά του πλανήτη, όμως αφήσαμε πολλά μέρη. Κυρίως ασιατικές χώρες, στις οποίες δεν καταφέραμε να περιπλανηθούμε. Αφήσαμε τη Ρωσία, τη Μογγολία, την Κίνα κι όλη την περιοχή δυτικά του Πακιστάν. Εμείς επιχειρήσαμε να πάμε στην Κίνα, αλλά το οικονομικό πρόβλημα ήταν το μεγαλύτερο που αντιμετωπίσαμε και αποφασίσαμε να την αφήσουμε", αναφέρει χαρακτηριστικά ο Ακης Τεμπερίδης.

Και συνεχίζει: "Όμως, θα το κάνουμε το συντομότερο. Όλα τα χρόνια είναι μπροστά μας. Είμαστε μικροί. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που πρέπει να λύσουμε, είναι το οικονομικό. Η μεγάλη πρόκληση είναι η Κίνα, η οποία δεν θέλει ανεξάρτητους ταξιδιώτες, αλλά μόνο γκρουπ. Δηλαδή, πρόβατα μαντρωμένα για να δουν μόνο αυτά που αυτοί θέλουν. Θέλουν να έχουν πάντα δίπλα στους επισκέπτες έναν ξεναγό κι από πίσω ένα ταξιδιωτικό γραφείο. Εμείς, μαζί με τη Βούλα, αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε. Η Κίνα είναι μέσα στο πρόγραμμά μας. Θέλουμε να κάνουμε ένα ακόμη ταξίδι για να πάμε σε νέες χώρες. Θέλουμε κυριολεκτικά να γυρίσουμε όλο τον κόσμο!".

Ο Θεσσαλονικιός ταξιδιώτης παραδέχεται, ωστόσο, ότι τα χιλιομετρικά δεδομένα του νέου εγχειρήματος είναι πολλά. Όπως και του προηγούμενου, στο πλαίσιο του οποίου ο Άκης και η Βούλα διένυσαν 176.000 χιλιόμετρα, από τα οποία τα 168.000 εκτός Ελλάδας.

"Για να καταλάβουμε το μέγεθος της απόστασης, αρκεί να σας πω ότι αν ξεκινήσουμε από την Ελλάδα, διασχίσουμε την Ευρώπη, περάσουμε από το Γιβραλτάρ, Μαρόκο και να καταλήξουμε στην Σενεγάλη για να πάρουμε ένα πλοίο για το Μπουένος Άιρες κι από εκεί για τη νοτιότερη πόλη του κόσμου, την Οσουά είναι 10.200 χιλιόμετρα. Για να το κάνεις αυτό, θέλεις περίπου ένα μήνα. Θέλεις, δηλαδή, 5 μέρες για να διασχίσεις την Ευρώπη, άλλες 13 ημέρες για να φθάσεις στη Σενεγάλη, άλλες 15 ημέρες με το πλοίο για το Μπουένος Άιρες και από εκεί 3-4 ημέρες για να φθάσεις στη νοτιότερη πόλη του κόσμου. Αυτός είναι ένας μικρός γύρος του κόσμου και θέλεις περίπου 33-34 ημέρες", διευκρινίζει ο Άκης.

Όσο για το οικονομικό σκέλος; "Θέλεις- μας λέει- τα ίδια χρήματα για δύο εβδομάδες στη Μύκονο. Φανταστείτε εμείς τι έχουμε κάνει για να γράψουμε όλα αυτά τα χιλιόμετρα. Έχω να πω ότι η γη είναι πολύ μεγάλη. Και δεν μπορεί εύκολα να το αντιληφθεί αυτό ο απλός κόσμος, που πηγαίνει από το ένα μέρος του κόσμου στο άλλο με το αεροπλάνο. Από ψηλά οι αποστάσεις εκμηδενίζονται και δεν έχεις αίσθηση της απόστασης. Όμως, όταν κληθείς να την κάνεις την απόσταση οδικά, τότε τα πράγματα αλλάζουν, διαφοροποιούνται".

Για τον Άκη Τεμπερίδη, η χώρα που του προκάλεσε εντύπωση για την ιδιαίτερη φιλοξενία της ήταν το Ιράν. "Μπορείς να βρεθείς εκεί χωρίς καθόλου χρήματα, όμως σίγουρα θα εμφανιστεί πάρα πολύς κόσμος που θα δεχτεί να σου δώσει ένα πιάτο φαΐ ή ακόμη και να σε φιλοξενήσει σπίτι του", τονίζει.

Στο μακρύ αυτό ταξίδι του Άκη και της Βούλας υπήρξαν κάποιες στιγμές που φοβήθηκαν ότι το όνειρο μπορεί να τελειώσει άδοξα. Αυτό έγινε δυο φορές:

"Η μια ήταν, όταν κόλλησε ο κινητήρας και την άλλη, όταν μας τράκαραν στον Μισισιπή. Και τις δύο φορές είπα ότι, τώρα, όλα τέλειωσαν. Στην πρώτη φορά, ουσιαστικά, εμείς φταίμε για την κατάληξη, όταν αναγκαστήκαμε να κάνουμε περίπου 7.000 χιλιόμετρα με χαλασμένο τούρμπο. Βρισκόμασταν στην Ινδονησία και απαιτήθηκαν οκτώ ημέρες για να μεταφέρουμε το αυτοκίνητο σε μια πόλη της Σουμάτρας, όπου μπορούσε να επισκευαστεί.

Για το ατύχημα του Μισισιπή, όλα έγιναν ξαφνικά. Δεν θα ξεχάσω το ατύχημα αυτό, όταν κάποιος ασυνείδητος μας τράκαρε χωρίς να υπάρχει κανένα εμπόδιο. Το αυτοκίνητό μας αχρηστεύτηκε για τρεις μήνες. Τότε, το κόστος ζωής στις ΗΠΑ ήταν μεγάλο, ακόμη και για τον τρόπο ζωής που κάναμε εμείς. Ευτυχώς, η ασφαλιστική εταιρεία του άλλου οδηγού κάλυψε όχι μόνο το ατύχημα, αλλά και τα έξοδα διαμονής μας για τρεις μήνες στο Χιούστον. Όμως, στο τέλος αποδείχτηκε ότι είχαμε περισσότερη δύναμη. Αυτά τα δύο ατυχήματα μας κόστισαν περίπου πέντε μήνες αργοπορίας. Αν δεν είχαν γίνει, τότε όλα τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά και σήμερα είτε θα είχαμε έρθει νωρίτερα είτε θα είχαμε δει περισσότερα μέρη".

 Terry Callier - Lazarus Man

"Για τους απλούς ανθρώπους, φαντάζει ένα μεγάλο κατόρθωμα, όμως για μας δεν είναι έτσι. Ήταν πολύ τυχερό αυτό που ζήσαμε και μας το χάρισε η ζωή και μπορέσαμε να το κάνουμε για τους εαυτούς μας. Δεν μπορώ να το συγκρίνω με το χρυσό μετάλλιο που παίρνει κάποιος Έλληνας αθλητής στο εξωτερικό και με το οποίο χαίρεται όλη η Ελλάδα. Σε αντίθεση με εμάς, το εγχείρημα ήταν κάτι προσωπικό και είχε να κάνει μόνο με εμάς. Ήταν πολύ όμορφο ταξίδι. Δεν ήταν όμορφο μόνο επειδή βλέπαμε καινούρια μέρη, αλλά και μια αίσθηση ελευθερίας, όπου δυο άνθρωποι ξέφυγαν από τα δεσμά του οκτάωρου και έκαναν μια διαφορετική ζωή".

Με καταγωγή από τη Θεσσαλονίκη, ο Άκης δηλώνει πως του έλειψε να απολαμβάνει τον καφέ του στην παραλία, ενώ σκεπτόμενος, αν θα συμπεριελάμβανε τη Θεσσαλονίκη σε μια από τις ομορφότερες πόλεις του κόσμου, λέει: "Η ομορφιά είναι σχετική. Είναι σαν μια γυναίκα, που ο ένας τη βλέπει πολύ όμορφη κι άλλος μέτρια ή του είναι εντελώς αδιάφορη. Έχει να κάνει με την ποιότητα του κόσμου. Ωστόσο, είναι πολύ όμορφο πράγμα να βλέπεις σε ώρες γραφείου τον κόσμο να κάνει βόλτες, να γυρνάει στην αγορά και να πίνει τον καφέ του. Είναι και εικόνα που δεν την συναντάς εύκολα. Αυτό ακριβώς βλέπεις στη Θεσσαλονίκη".

Σχόλια

27/07 01:20  shareholder-cs
O Δημήτρης στο GoDimitris.gr ειναι αντίστοιχη περίπτωση, αλλά χωρίς τζιπ: http://www.godimitris.gr/index.php?page=journey&hl=greek
27/07 12:19  Mogadishu
Καλημερα Χρηστο...πολυ ενδιαφερον το link που μου εστειλες και ο τροπος που τα περιγραφει ο ταξιδιωτης...
Το σχόλιό σας

Σχετικά με το blog
Αφορμή γι' αυτή την ιστοσελίδα πήρα από την περιπλάνησή μου στα διάφορα οικονομικού ενδιαφέροντος blogs (είναι πολύ της μοδός τελευταία), που ανεβάζει ο κάθε οιωνοσκόπος του DOW JONES, χρησμολάγνος του DAX, αλχημιστής των παραγώγων, FTSEδίφης και γυρολόγος των αγορών γενικότερα, που παρ' όλα τα σχόλια, τις γραμμές που τραβάει, τις τιμές-στόχους που αναφέρει, τα στατιστικά στοιχεία που επισυνάπτει, τις αναλύσεις επί αναλύσεων που κάνει, (αναφέρομαι στον ανώνυμο blogger), δεν παραλείπει να τονίσει στο τέλος προσπαθώντας έτσι να καλύψει την άγνοιά του σε βασικά θέματα (το διαπίστωσα ιδίοις όμμασι)...ότι ουδεμίαν σχέση έχει με την τεχνική ανάλυση και τα γραφόμενά του δεν συνιστούν προτροπή...μπλα, μπλα, μπλα... pass the martini mate...
Οι αγορές είναι απρόβλεπτες (γένους θηλυκού άλλωστε)...κι επειδή ο τολμών τις προβλέψεις είναι φυσικό συχνά να διαψεύδεται, αφήνω αυτή τη χαρά στους "επαγγελματίες" του είδους. Σ' αυτόν εδώ τον προσωπικό χώρο έκφρασης, η πόρτα είναι ανοιχτή στο χιούμορ, στην εγκεφαλικότητα, σε κάθε μορφή τέχνης και πολιτισμού, στο "ταξίδι", στην έμπνευση, στην ευρηματικότητα, στην καλή μουσική και στην άποψη...αλλά με άποψη! Τίποτα κακόγουστο και σε υπερβολικές ποσότητες που οδηγούν στον κορεσμό. Καλώς μας βρήκαμε λοιπόν...
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις